Regulamin
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG STACJONARNYCH ORAZ REJESTRACJI DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
§1
1. Tworzy się Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną dla Centrum Medycznego Plessia M.
Mularska spółka jawna z siedzibą w Jankowicach, ul. Borowikowa 3a/1, 43-215 Jankowice, wpisaną
do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000492566, NIP 5482210306,
REGON 072291955, świadczącą usługi drogą elektroniczną przy wykorzystaniu strony internetowej
www.konopnaclinica.pl
, e-mail: info@konopnaclinica.pl oraz tel. +48 508 600 100 lub +48 519 541 234, zwaną dalej
„Usługodawcą.
2. Kontakt z Usługodawcą możliwy jest za pośrednictwem adresu e-mail: info@konopnaclinica.pl
bądź telefonu 508-600-100 lub osobiście w siedzibie jednostki.
§2
1. Strona internetowa – strona internetowa Usługodawcy dostępna pod adresem internetowym
https://konopnaclinica.pl/ za pośrednictwem, którego Usługodawca świadczy usługi droge
elektroniczną;
2. Pacjent – osoba fizyczna, która korzysta z wizyty lekarskiej w gabinecie stacjonarnym.
3. Konsultacja – wizyta lekarska świadczona przez Usługodawcę na rzecz Pacjenta.
4. Kwestionariusz– kwestionariusz osobowy zawierający podstawowe dane niezbędne do
zarezerwowania i przeprowadzenia Konsultacji.
§3
1. Niniejszy Regulamin określa:
a) rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną,
b) warunki świadczenia usług drogą elektroniczną,
c) tryb postępowania reklamacyjnego w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną.
2. Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie na Stronie internetowej w formie umożliwiającej jego
pozyskanie, odtwarzanie, utrwalanie i wydrukowanie. Każdy może zapoznać się z treścią niniejszego
Regulaminu.
3. Usługodawca świadczy na rzecz Pacjenta usługi poprzez udzielenie osobistej konsultacji lekarskiej,
realizowanej po wcześniejszym przyjęciu Kwestionariusza oraz dokonaniu płatności za
pośrednictwem Strony internetowej.
4. Konsultacje lekarskie oferowane przez Usługodawcę dostępne są na Stronie internetowej wraz z
ceną. Oferta prezentowana na Stronie internetowej stanowi zaproszenie do zawarcia umowy, w
rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
5. Do korzystania z usług świadczonych przez Usługodawcę niezbędne jest posiadanie urządzenia
wyposażonego w przeglądarkę internetową z dostępem do sieci Internet, aktywnego adresu e-mail.
6. Pacjent obowiązany jest w szczególności do:
a) korzystania ze Strony internetowej w sposób zgodny z przepisami obowiązującymi na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej prawa oraz postanowieniami Regulaminu, w tym niedostarczania treści o
charakterze bezprawnym, a także podejmowania działań mogących wywołać zakłócenia lub uszkodzenia Strony internetowej;
b) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Strony internetowej jedynie w zakresie
własnego użytku osobistego.
7. Na mocy art. 3 ust 1 pkt 7 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020
r. poz. 287 z późn. zm.) przesiów tej ustawy nie stosuje się do usług zdrowotnych świadczonych przez
pracowników służby zdrowia pacjentom w celu oceny, utrzymania lub poprawy ich stanu zdrowia,
łącznie z przepisywaniem, wydawaniem i udostępnianiem produktów leczniczych oraz wyrobów
medycznych, bez względu na to, czy są one oferowane za pośrednictwem placówek opieki
zdrowotnej, tj. do usług świadczonych Pacjentom przez Usługodawcę.
§4
1. Pacjent może dokonać rezerwacji Konsultacji lekarskiej stacjonarnej przez wypełnienie i wysłanie
prawidłowo wypełnionego Kwestionariusza za pomocą Strony internetowej oraz dokonanie zapłaty.
2. Pacjent jest zobowiązany podać w Kwestionariuszu następujące dane: imię i nazwisko, numer
telefonu, adres e-mail, data urodzenia, PESEL, status leczenia, opis dolegliwości, informacje o
chorobach przewlekłych, przyjmowanych lekach. Ponadto Pacjent może dołączyć posiadaną
dokumentację medyczną. Warunkiem złożenia Kwestionariusza jest akceptacja Regulaminu oraz
polityki prywatności.
3. Odmowa podania danych, nieprawidłowe wypełnienie Kwestionariusza lub brak zapłaty
uniemożliwia przeprowadzenie Konsultacji lekarskiej stacjonarnej.
4. Po dokonaniu czynności niezbędnych do przeprowadzenia Konsultacji Usługodawca w terminie 48
skontaktuje się z Pacjentem telefonicznie celem poinformowania o najbliższej możliwej Konsultacji.
W przypadku, gdy Pacjent nie stawi się na pierwszej zaplanowanej wizycie Usługodawca poinformuje
ponownie Pacjenta o braku obecności oraz poprosi o kontakt w celu ustalenia nowego terminu
wizyty. Jeżeli Pacjent nie stawi się osobiście na konsultacji także w drugim przypadku wówczas
Pacjent traci prawo do przeprowadzenia Konsultacji a uiszczona opłata nie podlega zwrotowi.
5. Usługodawca może przesunąć czas przeprowadzenia Konsultacji informując o tym Pacjenta
telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. W takiej sytuacji Usługodawca
zobowiązuje się wskazać Pacjentowi nowy termin Konsultacji. Jeżeli Pacjent nie zaakceptował
nowego terminu Konsultacji Usługodawca zwróci Pacjentowi całość uiszczonej opłaty.
§5
1. Ceny świadczonych usług podawane są w złotych polskich.
2. Warunkiem przeprowadzenia Konsultacji jest dokonanie przez Pacjenta zapłaty za Konsultację za
pośrednictwem płatności udostępnionej na Stronie internetowej lub osobiście w Centrum
Medycznym Plessia przed wizytą stacjonarną.
3. Pacjent zobowiązany jest dokonać opłaty za konsultację lekarską stacjona według danych które
wyświetlą się na Stronie internetowej po złożeniu Kwestionariusza.
4. Zapłata następuje z chwilą jej zaksięgowania na rachunku bankowym Usługodawcy.
5. Potwierdzenie dokonania płatności przesyłane jest Pacjentowi na wskazany przez niego adres e-
mail.
§6
1. Konsultacje przeprowadzane są przez specjalistę medycyny rodzinnej.
2. Konsultacja odbywa się w formie wizyty stacjonarnej, pomiędzy Usługodawcą, a Pacjentem, czas
trwania dopasowywany jest przez lekarza indywidualnie.
3. W trakcie Konsultacji Pacjent ma możliwość uzyskania porady lekarskiej, diagnozy i zaleceń co do
stanu zdrowia, uzyskania recepty na leki i preparaty medyczne wymagane stanem klinicznym
Pacjenta, uzyskania informacji na temat zalecanej terapii, w tym stosowanych leków, a także
uzyskania informacji na temat profilaktyki zdrowotnej.
4. Recepta na leki lub preparaty medyczne wystawiana jest w formie e-recepty zgodnie z właściwymi
przepisami prawa obowiązującymi w Polsce i będzie udostępniona Pacjentowi poprzez Internetowe
Konto Pacjenta (www.pacjent.gov.pl).
5. Pacjent w trakcie Konsultacji zobowiązany jest podawać dane i składać oświadczenia zgodne z
prawdą. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Pacjenta niepełnych lub
nieprawdziwych danych lub złożenie nieprawidłowych oświadczeń.
6. Usługodawca przekazuje informacji wyłącznie Pacjentowi i nie udziela ogólnych informacji o
sposobie leczenia.
§7
1. Pacjent może zgłaszać wszelkie nieprawidłowości oraz przerwy w funkcjonowaniu Strony
internetowej.
2. Pacjent ma prawo zgłoszenia reklamacji dotyczącej Konsultacji.
3. Reklamacje można zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail:
info@konopnaclinica.pl, telefonicznie 508-600-100, pocztą na adres: ul. Borowikowa 3a/1, 43-215
JANKOWICE, lub osobiście pod adresm: ul. Borowikowa 3a/1, 43-215 JANKOWICE
4. Reklamacja powinna wskazywać przyczynę jej złożenia oraz określać żądanie Pacjenta, a ponadto
należy w niej wskazać aktualne dane kontaktowe Pacjenta i dane umożliwiające jego identyfikację.
5. Usługodawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia
jej otrzymania.
6. O rezultacie rozpatrzenia reklamacji Usługodawca niezwłocznie zawiadomi składającego
reklamację pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany w
zgłoszeniu.
§8
1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość: a) zwrócenia się do stałego
polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej
Umowy, b) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub
organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
2. Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej
http://www.uokik.gov.pl.
3. Konsument może również skorzystać z platformy ODR (internetowe rozstrzyganie sporów), która
dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu
sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia
sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub
umowy o świadczenie usług.
§9
1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu
cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta
oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
2. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Pacjentem niebędącym konsumentem zostają
poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 7 listopada 2024 r.
§10
Zasady ochrony danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies zawarte są w polityce
prywatności.